Tłuste mięso, mleko, śmietana i tracenie kilogramów? To możliwe!

0
1354

Dziennikarka Nina Teicholz obala mit, że tłuszcze nienasycone są złe dla organizmu. Oczywiście, przejście na dietę składającą się tylko z tłuszczy nasyconych może wydawać się korzystne, ale każdy dietetyk powie, że będzie to tragiczny błąd.

Teicholz w nowej książce „Big Fat Suprise”, która stała się w Stanach Zjednoczonych bestsellerem, pisze o tym, jak jeść normalnie i chudnąć.

„Wyobraź sobie, że możesz zjeść konkretny pasztet z kurczaka, sałatkę z majonezem i nie szukać po sklepie odtłuszczonego mleka – bez poczucia winy” – brzmi fragment publikacji.

Przez dziesiątki lat twierdzono, że najlepszą możliwą dietą jest ta bez jakichkolwiek tłuszczów. A co, jeżeli dieta niskotłuszczowa jest problemem samym w sobie? Sery i steki mogą być kluczem do odwrócenia epidemii otyłości, cukrzycy i chorób serca.

Dziennikarka od lat dokumentuje, jak diety niskotłuszowe współgrają ze zdrowiem i organizmem człowieka. Twierdzi, że nigdy nie było mocnych dowodów na to, że te nienasycone tłuszcze powodują choroby, a to przekonanie wyrosło z uprzedzeń ostatniego półwiecza, osobistych ambicji i… polityki.

Książka jest pełna notatek i cytatów w oparciu o wieloletnie badania żywienia. Sama autorka spełnia się niejako jako krytyk kulinarny.

Hipoteza Teicholz mówi, że tłuszcze nasycone nie powodują skoku cholesterolu, a ryzyko ataku serca to „głupota”. W rozmowie z „The Sunday Times” wyjaśnia, że podczas przeglądu potraw kremowych i bogatych w tłuszcze i używania ich w diecie, straciła 10 funtów.

„Nasycony tłuszcz został skazany na zapomnienie” – wyjaśnia.

„Oryginalna hipoteza, że tłuszcze nasycone podnoszą cholesterol i powodują atak serca, jest nieprawdą” – dodaje.

Ciało ma swoje wymagania i w nich mieści się nawet dostarczanie cholesterolu, zwłaszcza tego, który pomaga organizmowi. Pełne mleko jest lepsze niż odtłuszczone, ponieważ w tłuszczu lepiej wchłaniają się witaminy A i D.

Dziennikarka wyjaśnia, w jaki sposób włączyć węglowodany do diety i dlaczego tłuszcz nie jest naszym głównym wrogiem. Oczywiście, nie wszyscy zgadzają się z jej teorią. Jednak trzeba pamiętać, że dieta ma być przede wszystkim zbilansowana. Nie można przesadzać ani w jedną, ani w drugą stronę.

Poprzedni artykułJak dbać o trwałość związku?
Następny artykułCo to jest „oil pulling”?
Z dziennikarstwem związana od ponad 11 lat. Pierwsze kroki w mediach stawiała jako redaktorka popularnego portalu o tematyce rozrywkowej. Swoje doświadczenie dziennikarskie zdobywała również w portalu dla kobiet, w serwisie popularnonaukowym oraz prowadziła własny portal o tematyce informacyjnej. Współpracowała z Wirtualną Polską, gdzie pisała o zdrowiu oraz redagowała portal dla rodziców i serwis poświęcony tematyce diet i fitness. Absolwentka Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej. Obszar jej zainteresowań to nauka, zdrowie i lifestyle. W senior24h.pl pełni funkcję redaktor naczelnej. Zajmuje się tematyką zdrowia i aktywizacji społecznej seniorów. Uwielbia ludzi i rozmowy, co owocuje licznymi wywiadami.